• Alles onder 1 dakconcept
  • Onzichtbare oplossingen
  • Minimale overlast
  • Goed onderbouwde oplossingen
  • Actief in binnen- en buitenland
  • Ervaren specialist
0513 610 050
kv
95

De Uitdaging

Na de tragedie in de Grenfell Tower in Londen werden in het hele land onderzoeken uitgevoerd en werd vastgesteld dat de drie Mountwise Towers soortgelijke bekledingsmaterialen op de buitengevel hadden. De gemeenteraad van Plymouth startte een omvangrijk verwijderings- en vervangingsprogramma, maar toen het verwijderingsproces was voltooid en de op handen zijnde start van de installatie van de nieuwe gevelbekleding naderde, ontstond er bezorgdheid bij de projectingenieurs over de staat van de bestaande muurankers. Er werd ons gevraagd om een onderzoek uit te voeren naar de staat van de muurankers, een rapport op te stellen en een kostenberekening te maken voor eventuele herstelwerkzaamheden op basis van onze bevindingen met een snelle doorlooptijd.

De Oplossing

De spouwmuren waren geconstrueerd met gegalvaniseerde visstaartankers en zoals verwacht bevonden de hoger gelegen, naar het zuiden gerichte binders zich in het verst gevorderde stadium van corrosie, maar de meeste werden niet beschouwd als een actieniveau dat onmiddellijke herstelwerkzaamheden vereiste. Volgens de BRE 401 Digest zou een verdere inspectie binnen 5 jaar zijn aanbevolen, maar dit zou niet mogelijk zijn vanwege toegangsproblemen zodra het project was voltooid en de toegangssteigers waren verwijderd. Bij het controleren van de dichtheid van de bestaande verbindingen was het duidelijk dat deze niet op de juiste afstand van elkaar waren aangebracht voor een hoog gebouw aan de kust en de mogelijkheid dat windzuiging zou leiden tot structurele breuk betekende dat er extra verbindingen nodig zouden zijn. De Dri Flex De spiraalvormige trekstang werd gekozen omdat deze beter presteerde dan de berekende belastingen die nodig waren om de belastingen te weerstaan.

Installatie

Elke stropdas werd geboord met een proefgat door het buitenblad, uitgevoerd met een slagboor om te voorkomen dat de achterkant van de baksteen naar buiten zou kunnen waaien. Dit kan het structurele oppervlak en de effectiviteit om de stropdas vast te houden verkleinen en puin in de holte brengen. Vervolgens werd een tweede proefgat geboord met een hamerboor in het binnenblad (blok) voordat een Dri Flex De bindingen konden onder hamerslag worden aangebracht. Aangezien er voor elke toren ongeveer 12.000 binders nodig waren, konden de processen schade door hand-armtrillingen veroorzaken bij onze arbeiders, maar dankzij investeringen in apparatuur met de laagste impact en HAVI-controlesystemen konden we de werkzaamheden snel en veilig voltooien. Tijdens het installatieproces werd een strikt regime van in-situ testen uitgevoerd op elke verdieping met verschillende panelen van verschillende soorten baksteen en betonpanelen.

Onze klanten beoordelen ons met een 9.5

Waarom kiezen voor Target Fixing?